سازیست

برترین جزوات دانشگاهی و پاورپوینت و کارت ویزیت

سازیست

برترین جزوات دانشگاهی و پاورپوینت و کارت ویزیت

این یک عمل دعای مسیحی است که منشأ بسیار باستانی دارد، اولین منابع معتبر به پدران صحرای قرن سوم و چهارم پس از میلاد برمی گردد. این دعا شامل تکرار مداوم یک انزال کوتاه با نام عیسی است که با ریتم درج شده است. در نفس
من چند سال پیش دعوت به این دعا را احساس کردم، این تکنیک را یاد گرفتم و شروع به آزمایش با بازسازی‌کنندگان در نماز کردم ، جنبشی کاتولیک که با انتشار آن سروکار دارد.
چگونه این دعا می تواند در زندگی واقعی کمک کند و فوایدی به همراه داشته باشد؟
برخورد با دعای قلب زندگی من را تغییر داد. از طریق آن خداوند به من تحولی داده است که از رویکرد به چیزهای کوچک شروع می شود.
شستن ظروف، کار در باغ یا شستن پله ها ممکن است فعالیت های خسته کننده ای به نظر برسد در حالی که با خواندن نام عیسی می توانند طعم متفاوتی پیدا کنند.
در واقع، دعای قلبی کمک می‌کند تا تمام فعالیت‌هایی را که انجام می‌دهیم، حتی معمولی‌ترین آن‌ها، به طور کامل زندگی کنیم. ما را به کشف دوباره زیبایی چیزهای کوچک و ساده، مانند طبیعتی که ما را احاطه کرده است، دعوت می کند. از طریق این پری و شگفتی از بالا به ما کمک می شود تا با حضور و مشارکت بیشتر در زمان حال زندگی کنیم. بنابراین آسان‌تر است که یک عمل را با شادی و قدردانی واقعی انجام دهیم و نه از روی اضطراب به پایان رساندن آن.
قبل از گام برداشتن در مسیر تجربۀ دعای دل، به یاد می آورم که وقتی نیم ساعت خالی از برنامه های آن روز مانده بودم و یا باید منتظر اتوبوس ارتباطی می ماندم، ذهنم بی قرار بود. اکنون همه چیز تغییر کرده است، نگرش من تغییر کرده است: خودم را می سپارم، خود را با توکل به خدا رها می کنم، به لطف این دعا به خودم یادآوری می کنم که همه چیز به او بستگی دارد
. این: با رفتن به رسالت، کار کردن، آماده شدن، راه رفتن و غیره.
دعای نام عیسی با دعای قلبی به زندگی عمیق کمک می کند. آیات متعددی از کتاب مقدس وجود دارد که به این دعای همیشگی اشاره می کند، مانند دعای بی وقفه (1Ts 5، 17)، در هر چیزی شکرگزاری (1Ts 5، 18)، در زدن و به روی شما باز می شود (Lk 11، 10). قلب سنگی را از سینه آنها خواهم زد و قلبی از گوشت به آنها خواهم داد (عز 11 و 19) و بسیاری دیگر.
فایده دیگری که تلاوت دعای کوتاه به ما برمی‌گرداند توجه به چیزی است که اغلب از آن غفلت می‌کنیم، نفس کشیدن. یادگیری این دعا به ما امکان می دهد تا استفاده از نفس را دوباره بررسی کنیم و بنابراین یک تنفس عمیق و دیافراگمی، طبیعی را دوباره کشف کنیم. با این حال، اغلب ما به شدت نفس می‌کشیم و این مانع از آماده‌سازی خود برای آرامش می‌شود. به این دلایل و به دلایل معنوی تر، شروع به این نوع دعا توسط یک راهنمای متخصص توصیه می شود.
جالب است بدانیم که چگونه به نظر می رسد این عمل امروزه به نیازهای دنیای مدرن پاسخ بهینه می دهد. من فکر می کنم این ابزار فوق العاده ای است که برای مقابله با ریتم های یک جامعه مضطرب و دیوانه مفید است. در واقع در دهه‌های اخیر شاهد گسترش این دعا در غرب حتی در جهان عوام هستیم. من چندین نفر را ملاقات کرده ام که شهادت می دهند که چگونه این عمل زندگی آنها را متحول کرده است، آنها را به ایمان نزدیکتر می کند، آنها را به مسیح تبدیل می کند و آنها را عاشق دعا می کند. تشنگی معنوی که در افراد کم و بیش آگاهانه وجود دارد، با این دعا برطرف می شود.
ما باید در نظر داشته باشیم که همانطور که سنت ایگناتیوس به ما می گوید، هر وسیله ای برای دعا برای همه نیست. اما من می خواهم برای همه کسانی که ناخواسته سعی در ملاقات با او و عاشق شدن او دارند آرزو کنم!

  • موافقین ۰ مخالفین ۰
  • سه شنبه, ۳ اسفند ۱۴۰۰، ۱۰:۱۵ ب.ظ
  • حامد ربانی

نظرات  (۰)

هیچ نظری هنوز ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی